Fins aquí hem arribat!

Les Nuevas Generaciones del Partido Popular han fet un vídeo que corre per la xarxa en el que un grup de persones simulen ser mestres i alumnes. Al vídeo és menysprea d’una forma escandalosa la figura dels nostres mestres. A continuació podeu veure el vídeo, jutjau voltros mateixos:

37 pensaments a “Fins aquí hem arribat!

  1. Durant molt de tens, Filandia casi va partanya a Rusia; Si Mai a no ser en ses armes, i sols un breu tens de guerras, va ser perquè es russos les volgueren obliga ha xerra Rus; El tanto, que això ha començat

    • A mi no me’n fa cap de gràcia. Em fa oi que un partit polític us menyspreï d’aquesta manera i faci creure a la gent que vosaltres us comportau així. Ara bé si a tu te fa gràcia enlloc d’un cinc per cent li pots donar directament la meitat de la teva nòmina.

      • Ui COM t’has posat. Pensa q m’afecta més a jo q nö tu.

        Quan Deia Poseu a la secció d’humor em referia q el contingut del vídeo és tan absurd i barroer q no hi ha per on Agafar-lo i q de Tan estúpid q és, només tendria cabuda a una secció d’humor ja q en cap CAS el seu contingut es Pot prendre seriosament (a Pesar q Ells ho voldrien)

        • T’afecta a tu com a mestre i a mi com a pare. Trob que t’agafes el vídeo molt a la lleugera, com si això fos una cosa normal. Jo no imagin que aquest vídeo el posin a una altra part sense que el partit hagi de retirar el vídeo el mateix dia, demanar disculpes i fotre fora del partit als responsables de les imatges i al que l’ha penjat a Internet.

          • No és que el m’agafi a la lleugera, però a segons qui, amb arguments tan falsos i ridículs (o potser és que no han entrat mai a una aula) no val la pena dedicar-los ni un minut ni donar-los ressò. Es retraten ells mateixos.
            El fet de voler posar al seu vídeo a la secciód’humor, quan per ells pretén ser seriós i documental, és senzillament una altra manera de criticar i denigrar el contingut de la cinta.

  2. És un vídeo barroer que demostra que els joves del PP pensen allò de: “Creu el lladre que tots roben”. Més valdria que dedicassin el seu temps a aprendre a xerrar en mallorquí.

  3. I que esperau sindicats, mestres i professors a denunciar el fet?! Pel que es veu deveu estar d’acord amb el vídeo i el trobau graciós!. Aquí l’únic sindicat que ha demostrat valer un duro en l’actual situació és el dels metges que va dir al conseller que si els retallaven més farien vaga indefinida i haurien d’agafar el bisturí ells. Resultat: el mateix dia va sortir la consellera i el que un dia abans era impossible l’endemà va estar fet.
    I els mestres a veure si vos posau les piles d’una vegada i vos moveu una mica que arribarà que haureu de pagar per fer feina i tothom s’enriurà de voltros.

    • No crec q els metges s’hagin mogut molt més que nosaltres. Senzillament és que ells tenen la pella pel mànec: la salut és una cosa que es valora pq es veu a simple vista (si no t’operen o t’atenen, mors o com a mínim ho passes malament).En canvi, l’educació sembla importar poc a la classe dirigent i a segons quina part de la societat . Com que és una cosa que els resultats no es veuen a simple vista, sinó que fins a anys després, no ens fan el mateix cas. No tenim tant per poder pressionar. Si algú emmalalteix pq un metge no l’ha atès, és tot un escàndol social, però si un nin falla dos dies a classe no es veu com a res greu.
      De totes maneres, estic d’acord amb tu que tant els sindicats com els professors podríem empènyer un poc més en les nostres reivindicacions.

  4. Es Ferreret te molt reo; Avui es sindicats com se veu que bona part, le cobren de se Estat, no se moven a no ser en toca fons; Si no sou vosaltres, es docens es que vos posau en marche, no se jo, no se jo; Permi vos tenen ben agefats, i asustats

  5. Per cert, el Circulo Balear ja els hi ha donat s’enhorabona per es vídeo. Mentrestant, ses pàgines web des sindicats ni ho anomenen. Podeu estar contents.

    • Aquí tens la resposta de l’STEI Intersindical:

      20 sep 2012 dBalears Secretària de Normalització Lingüística i Política Educativa de L’STEI Intersindical
      “Nuevas generaciones” del PP balear es radicalitzen i ridiculitzen els docents

      Els joves de les “Nuevas generaciones del PP (NNGGPP)” han editat un vídeo casolà de baixa qualitat en el qual pretenen deixar en ridícul els mestres i professors que treballen per l’ensenyament en català. Aquest vídeo, més que provocar indignació, el que fa és pena o rialles. Es pot veure a Youtube amb el nom de #proumanipulacio.
      El vídeo reflecteix allò que ells no poden sofrir, que algú els digui la realitat que ells no volen sentir: les Illes Balears formen part de la comunitat lingüística catalana. Com deia Josep Pla: “El meu país és tot el territori on quan dic —Bon dia!, em contesten —Bon dia!”. És a dir, de Salses a Guardamar i de Fraga a l’Alguer. O el que és el mateix, el que molts coneixem com a Països Catalans.
      Aquesta comunitat lingüística d’Europa, que forma part d’estats diferents, té uns drets que el Govern de les Illes Balears té la responsabilitat de defensar. En l’actualitat, el Govern presidit per José Ramón Bauzá no compleix les seves funcions de “vetlar per la normalització de la llengua i la cultura catalana, pròpia de les Illes Balears”, previstes al nostre l’Estatut d’Autonomia.
      Sembla que les Noves Generacions del PP volen participar de l’aquelarre de la part més dretana i més radical del Partit Popular. Són d’aquells que voldrien fer desaparèixer de les Illes la llengua i la cultura dels formenterencs, els menorquins, els eivissencs, els mallorquins. Volen fer mèrits davant Bauzá. Són d’aquella minoria que volen girar l’esquena als projectes lingüístics dels centres en català. Fan conjunt amb les demandes de Delgado i de Jorge Campos, que no volen fer res en la llengua pròpia de les Illes i demanen poder triar no només la llengua del primer ensenyament com preveu la llei, sinó la de tota l’etapa educativa. És a dir, no haver de fer català per res. Aquestes NNGG del PP són d’aquells que ens volen imposar les desigualtats del carrer en la nostra vida quotidiana. Són d’aquells que no demanen respecte per les causes legítimament justes, com és que un poble, a la seva terra, pugui parlar i normalitzar la seva llengua. Semblen ser de la colla d’Aina Aguiló, diputada del Parlament de les Illes Balears i abans presidenta del sindicat ANPE, que conta que els infants que parlen en castellà dins les escoles estan perseguits, quan qualsevol tipus de persecució o maltractament dins les escoles està ben vigilat i quan es procura que els infants dins les escoles s’hi trobin a gust, acadèmicament i emocionalment. Que l’expresidenta d’un sindicat de professors promogui calúmnies d’aquest estil en contra del professorat i ho faci al nostre Parlament, la retrata com a persona.
      Les Noves Generacions van enrere com els crancs. Ara que hi ha comunitats que caminen cap a un estat propi i ho fan basant-se en el dret d’autodeterminació dels pobles, reconegut pel dret internacional, ells ridiculitzen els esforços de molts mestres i professors per fer un ensenyament en català, coherent, arrelat al medi, que respongui a un model d’escola que ens dugui cap a una societat més justa i democràtica i on la pervivència de la nostra nació, llengua i cultura pugui sobreviure a les injustícies de la història.
      Actituds d’incomprensió i d’atacs constants com el que avui ens ocupa, el creixent espoli fiscal, les sentències del Constitucional en contra de l’Estatut de Catalunya –promogudes pel PP–, o les sentències en contra del model d’immersió lingüística han fet que el poble de Catalunya demani la independència i la secessió d’Espanya. Catalunya vol amb Espanya unes relacions d’igual a igual i no de subordinació.
      No ens fa por que ens digueu que feim política. Tot és política. Els ciutadans i ciutadanes d’aquestes illes estam regits per un sistema democràtic de representació política. Els polítics ens organitzen la vida amb els nostres imposts i la nostra feina. Els que hi ha ara ens lleven drets socials, sanitaris, educatius… a cop de decret. La Conselleria d’Educació fa política educativa. Nosaltres educam la ciutadania. En l’actualitat hi ha múltiples fonts d’informació plural i els nostres alumnes, afortunadament, hi tenen accés. A l’escola s’educa –i així està previst en els currículums– el sentit crític, es fa un debat d’idees, es donen a conèixer i s’analitzen punts de vista diferents, s’ensenya a respectar les idees dels altres i a no ridiculitzar-les. La professió docent està per damunt de vídeos fets per joves que sembla que pateixin la síndrome d’abstinència escolar.

      Podrien dedicar el seu temps a mostrar tots els projectes innovadors dels centres, que són molts, i ajudar a construir i a mantenir la qualitat de l’ensenyament públic que ara el govern del seu partit vol tirar per avall. Però no. Les NNGG es col·loquen devora la línia més dretana i radical del PP en contra del professorat i de la llengua i cultura pròpies de les Illes Balears.•

      • Contestar a aquest video amb un escrit que inclou el terme ‘Països Catalans’ en majúscula com si es tractàs d’una entitat històrico-jurídica real és poc mes que donar la raó als qui acusen al professorat d’adoctrinament procatalà. Almenys si s’utilitzàs en minúscula hi cabria l’excusa de què es tracta d’una mera referència geogràfica als territoris de parla catalana independement de la seva adscripció autonòmica o estatal, allunyada de qualsevol pretensió política.

        Tampoc no crec sigui encertat lligar la defensa del professorat davant aquest video amb la secessió d’Espanya per part de Catalunya, les sentències del Tribunal Constitucional sobre l’Estatut de Catalunya (que pel què es dedueix de l’escrit no s’han llegit massa bé) i amb unes sentències en contra del model de inmersió lingüística????? (supòs que el text confón, o vol confondre, per la via de la generalització, dues sentències que tracten de drets individuals en el marc d l’escola catalana que no creen jurisprudència i que en cap cas discuteixen el model d’inmersió lingüística de les Illes, totalment acceptat pels Tribunals).

        Com altres vegades he comentat, és lamentable que quan la realitat ens dóna arguments sòlids de resposta, la necessitat de protaganisme i de victimisme ens dugui a invertar-nos d’altres purament artificiosos, la qual cosa condueix inevitablement a la debilitat de l’argument. Amb tot lo altre,un deu, sobretot el darrrer paràgraf.

  6. Ido jo no veig més que un episodi més del patètic, ridícul, i ja tradicional, joc absurd de videos editats per faccions polítiques que lluny de voler aportar cap solució, només pretenen cercar conflicte dirigint-se, al meu parer, no al professorat sinó a qualsevol que tengui ganes de montar brega en el tema del català, en aquest cas concret.

    Típic escenari amb dos bandols radicals que es basen en possibles fets puntualíssims dels que la realitat impedeix la seva generalització. Un bándol que només vol ofendre i atacar, i l’altra bándol que li faltarà temps per sentir-se ofès i atacat i així tenir un pretext per, a la seva vegada i en el seu moment, ofendre als primers i així succesivament.

    Així que amb aquest panorama, me sum a la postura de la indiferencia conscient que apuntava en Pau Quina.

  7. Sincerament, trob del tot patètic que els principals sindicats no en facin esment a les seves respectives webs a on hi tenen cabuda altres noticies que per a mi no són ni la meitat d’importants.
    Soc jo l’únic que pensa que el partit del govern (encara que siguin les NNGG depenen del Partido Popular) pot compixar d’aquesta manera a un col·lectiu de les Illes Balears que aplega a més de 9000 treballadors i quedar-se tan ample?
    M’agradaria veure que passaria si qualsevol partit britànic, alemany, suec, o de qualsevol país seriós fes el que han fet aquesta gent. De ben segur els responsables serien expulsats l’endemà del partit i haurien de demanar disculpes.

  8. Encara més trist que el vídeo, és que tot un president del Govern (el senyor Bauza), més que rectificar, gosi defensar al Parlament coses com “la libertad de expresión de los jóvenes de NNGG, a quienes les preocupa la educación en libertad y por eso mismo han hecho el vídeo. Ha añadido que si lo que denuncia el audiovisual no ocurriera en las aulas, “no se habría emitido”.

    I després li estranya que la comunitat educativa no vagi d’ell. Penós…

    • I que esperaves. Vosaltres no els hi demanau responsabilitats i ni tan sols heu fet un comunicat públic. I si no actuau, això just serà el principi, ells tensaran la corda fins que podran.

      • 1 vaga, 5 manifestacions a Palma, 5 cassarolades davant del meu institut, cada dimecres camiseta verda en favor de l’educació pública, 2 fotos protesta que el meu institut (Portocristo) envià als diversos mitjans de comunicació i que tengueren cert ressò, el llaç a favor del català que encara a dia d’avui a Portocristo no han gosat llevar-nos-lo…
        Jo juraria que no estam aturats. Una altra cosa és que ens escoltin….

        • Això va ser l’any passat arrel de les retallades (trob que encara fereu curt per això), però ara parlam d’aquest vídeo que ha fet el partit que comanda i que a més ha estat beneït pel seu president. D’això ningu ha dit res. Per cert, jo si fos vosaltres avui mateix em despuntaria del sindicat. Si no us sap defensar així com toca ja em direu quin servei us fa.

        • Idò molt de mèrit té haver montat i participat en totes aquestes mesures sense ni tant sols haver-se llegit la llei contra la que protestaveu, tal i com es posa de manifest als comentaris de la crònica informal. Ja sé que no totes aquestes mesures eren pel català, sino que es sumaven a tot el que esta passant en l’educació, però com que ho has englobat tot, m’he permès la llicència de seguir-te la fal•làcia.

          ‘Si los españoles hablásemos solo de lo que sabemos, únicamente de lo que sabemos, se generaría un inmenso silencio que podríamos aprovechar para el estudio’ Manuel Azaña (1880-1940)

          • Com pots veure he editat el comentari. Sembla que aquesta “mentida” fou estesa de forma deliberada per la gent de libertad digital, i com que tot el que surt per la radio o la tele ha de ser vera. Gràcies per l’apunt.

          • Després de la barbaritat històrica que acab de llegir, només puc dir que si els llorencins i psuedollorencins només escrivíssim del que sabem, i únicament del que sabem, card.cat estaria inactiu i podríem aprofitar el temps per estudiar i així fonamentar les nostres argumentacions, i fins i tot trobaríem una estona per anar a pegar un capfico i refrescar un poc les nostres idees. Completaré l’explicació en unes horetes, si algú hi està interessat…

  9. Intentaré contestar per parts.

    – a en serafí: pel motiu de les retallades només pots incloure la vaga i 2 manifestacions de tot el que he dit. La resta anava per l’augment de les ratios, la castellanització de l’educació i la defensa d’una escola pública de més qualitat. Sobre el vídeo en concret tens raó tu, encara no ens n’hem manifestat. De totes, fer-ho ( i això és una opinió personal, no del col.lectiu) seria donar massa importància a qui no se la mereix. Per aquesta regla de tres ens podríem manifestar cada dia contra el Círculo balear i no crec q valgui la pena donar-los tant de relleu.

    – a sa libèl. lula: totes les protestes q he mencionat, com he dit a serafí anaven dirigides a l’augment de les ratios, la castellanització de l’educació i la defensa d’una escola pública de més qualitat i a les retallades q hem sofrit. Res a veure, idò, amb la llei q s’esmenta a la crònica informal a nivell administratiu (no escolar). No mesclis ous anb caragols. Miam si encara t’hauràs d’aplicar a tu mateix la frase d’Azaña

    • Ja t’he dit de bon principi que no feia més que continuar la teva fal•lacia generalista que mesclava totes les actuacions contra totes les mesures socials i educatives. De totes formes m’hauràs de reconéixer que algunes de les actuacions que menciones genèricament s’enacapçalaven amb una protesta (totalment raonable) de la llei de funció pública, com pot ser la manifestació de Palma de 25 de març, encara que no sé si aquesta és una de les cinc que citaves. De les concretes als instituts en cap moment he negat que no es centrassin en la probemàtica específica de l’educació.

  10. Serafí, mai un comentari havia estat tan encertat per, així, confirmar la certesa de la cita den Manuel Azaña sobre el silenci necessari a Espanya per estudiar, i així poder fonamentar un poquet més les nostres argumentacions.

    La frase que tu cites no duu l’autoria de n’Azaña sino del general Espartero, que sí va bombardejar Barcelona al 1842, i que Azaña va recordar en els seus escrits (actualment editats baix el títol “Causas de la guerra de España”). Efectivament, només una persona amb el seu coneixement històric podia recordar la frase belicista d ‘Espartero per il•lustrar el que havia patit Barcelona desde Felip V (no per posar de manifest les seves ganes de bombardejar la ciutat, com tu equivocadament entens). Si és necessari podem aclarir que el bombardeig que va patir Barcelona durant la Guerra civil al 1938 fou executat per l’aviació italiana i alamanya (partint de bases mallorquines) en aliança al bàndol nacional i contra el bàndol republicà que en aquells moments havia traslladat el Govern a Barcelona per part de Negrín, de manera que aquest fet en cap cas es pot relacionar amb Azaña, ni en els fet en si, ni en les intencions.

    Amb la idea que tens de n’Azaña segurament et sorprendrà que fos un dels màxims defensors, a Madrid, de l’Estatut català de 1932. En aquest sentit deia ell ” Y he de deciros también que si algún día dominara en Cataluña otra voluntad y resolviera ella remar sola en su navío, sería justo el permitirlo y nuestro deber consistiría en dejaros en paz, con el menor perjuicio posible para unos y para otros, y desearos buena suerte, hasta que cicatrizada la herida pudiésemos establecer al menos relaciones de buenos vecinos”. Per si algú té més interés sobre aquesta faceta del personatge,  “Manuel Azaña: sobre la autonomía política de Cataluña” de Eduardo García Enterría. Ed. tecnos. 2006

    Per acabar, ja que la cita que aportaves de n’Azaña estava a mitges, em permetràs que posi l’extracte sencer per ajudar a no caure en interpretacions aberrants que xoquen frontalment amb la realitat històrica. Així podràs apreciar que ell mateix titlla la frase amb la que tu el condemnaves com a ‘boutade’ que podríem definir com a ‘frase impactant’ o ‘fora de tò’.

    ‘Una persona de mi conocimiento afirma, como una ley de la
    historia de España, la necesidad de bombardear Barcelona cada
    cincuenta años. Esta boutade denota todo un programa político. De hecho, Barcelona ha sufrido más veces que ninguna otra capital española el rigor de las armas. En protesta contra la política de unificación, los catalanes se sublevaron en el siglo XVII contra el Habsburgo reinante en Madrid. Luis XIII, rey de Francia, se alió con ellos. Medio siglo más tarde, los catalanes se aliaron con la Casa de Austria, y sostuvieron la guerra contra un descendiente de aquel rey, entronizado en España. En castigo, nuestro primer Borbón privó a los catalanes del régimen de gobierno propio que hasta entonces tuvieron’

    • Tard (hauries de redefinir el concepte d’horetes ja que tant has tardat a respondre q ja me pensava no trobaves l’enciclopèdia plena de pols del sòtil on consultar la informació),però molt interessant. Desconeixia aquestes frases de Azaña i ja diuenq cada dia pots aprendre alguna cosa nova. Ara estic a l’expectativa de la contrarèplica històrica q te farà en Serafí. I es q això de la història es brn interessant i sempre té diversos punts de vista.

      Per cert, si fa quasi cent anys Azaña deia això del nacionalisme caatalà, vol dir q hem anat cap enrere con els crancs. Ara és impensable q algun president espanyol xerri aixi de comprensiu del nacionalisme català. Q trist… I nosbaltres pensant q cada any anam evolucionant.

  11. Retroenllaç: No ens tracten a tots igual | card.cat

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.