Justificació
-La geometria que coneixem aquella que vam estudiar, aquella del cons i cubs que es poden dibuixar sobre un paper, és aportació d’Euclides (300 anys a.C.).
– Podem quedar encallats en els nostres coneixements escolars o podem anar actualitzant de forma continuada aquests coneixements.
-En tot cas, una cosa són els coneixements i l’altra l’aplicació en la vida d’aquests coneixements
Experiències
El matemàtic francès Benoit Mandelbrot, el 1975 originà una mirada fractal a les matemàtiques i a la geometria.
Lipton trasllada la fractalitat a l’evolució al assenyalar que “la història de l’evolució és una història de patrons repetits” i que “la geomatria fractal defineix l’estructura de la vida”
Font
La present recreació és una deriva de les reflexions derivades de Lipton, B.H.(2007) “La biologia de la creencia”. Madrid:Palmyr qu consideri tots i tota. També hi ha informació a Viquipèdia
Conclusions/Aportacions
-Un tema recurrent en aquesta sèrie d’articles o comentaris és la necessitat tant d’ampliar mirades com de qüestionar les nostres “certeses”.
-Derivades de l’aplicació fractal en són el concepte de l’existència d’un “inevitable tot” del qual en fem part i també aquella idea que analitzant una petita part es poden treure conclusions del funcionament del tot.
– En tot cas la mirada fractal romp la idea de pervivència dels més forts -individualisme- per substituir-la per una mirada ampla que inclogui o tots i a tot -cooperació-.
Imatge: Fulla de falguera de Caterina Pons