La falta de manteniment ha creat situacions de perillositat: vidrieres i persianes rompudes, endolls i fils de corrent de fàcil accés per l’alumnat, barracons rovellats, aires condicionats que fan tremolar tota l’aula, solar mal vallat i animals…A més, hi ha condicions d’insalubritat, per falta de banys interiors (l’escola disposa de dos banys exteriors i dos banys “d’obra”), i goteres a l’edifici principal i als barracons.
Les instal·lacions no garanteixen l’accessibilitat, per la presència de barreres arquitectòniques i edificis amb usos educatius molt allunyats uns dels altres.
Diàriament es viu en la precarietat, ja que els mestres cada dia han de treure el material per a poder aprofitar l’espai exterior; l’alumnat ha de rebre classes enmig d’un dipòsit de trens; alumnat i professorat han de dedicar molt de temps, diàriament als trajectes (estació – escola – poli …). Quan plou, tots els espais exteriors no són aprofitables i l’alumnat ha de compartir el poc espai amb el material que no pot ser a l’exterior.
Les pancartes avui instal·lades (una a l’edifici d’infantil i l’altra a primària) mostres distintes imatges de la situació actual, i també una recreació del projecte que fa anys que la Conselleria d’Educació redacta, a l’espera de la llicència de l’Ajuntament.
Les famílies no reclamen una escola gran, sinó condicions dignes per a l’alumnat i mestres: sis aules per primària, espais per a reunions, espai per a biblioteca i menjador, banys en condicions i accessibles, porxada i espai per a l’activitat física, unes demandes legítibles, necessàries i urgents.
Més informació i fotografies: quecomencinlesobres@gmail.com