L’AFA Son Carrió penja pancartes per a denunciar la situació actual de l’escola .

Espai insuficient, precarietat, insalubritat i perillositat són les característiques de les infraestructures educatives actuals a Son Carrió.

L’Associació de famílies del CEIP Son Carrió (AFA) va crear fa un mes una comissió específica per a reclamar l’inici de les obres de l’escola nova. Avui, la comissió Escola digna, ja! ha penjat dues pancartes amb imatges de la situació actual de les infraestructures i de la demanda d’edifici nou.

El CEIP Sant Miquel ocupa un edifici de 1917, que disposa de tres aules. A partir de les previsions de creixement del poble de Son Carrió, l’any 2015 es va començar a parlar de la necessitat d’ampliar l’escola. Al llarg d’aquests 7 anys, Ajuntament i Conselleria no han donat prioritat a aquest projecte ni han assumit les responsabilitat de manteniment. A la falta d’espai, s’hi ha afegit un deteriorament dels espais educatius.

Actualment, tres aules han de donar cabuda a 121 infants de primària. Aquesta manca d’espai s’ha ”solventat” amb barracons i cessió d’espais que no són espais educatius (estació, dipòsit de trens i aula del poliesportiu). No hi ha biblioteca, menjador, porxada, espais per a reunions, magatzem de productes de neteja…

La falta de manteniment ha creat situacions de perillositat: vidrieres i persianes rompudes, endolls i fils de corrent de fàcil accés per l’alumnat, barracons rovellats, aires condicionats que fan tremolar tota l’aula, solar mal vallat i animals…A més, hi ha condicions d’insalubritat, per falta de banys interiors (l’escola disposa de dos banys exteriors i dos banys “d’obra”), i goteres a l’edifici principal i als barracons.

Les instal·lacions no garanteixen l’accessibilitat, per la presència de barreres arquitectòniques i edificis amb usos educatius molt allunyats uns dels altres.

Diàriament es viu en la precarietat, ja que els mestres cada dia han de treure el material per a poder aprofitar l’espai exterior; l’alumnat ha de rebre classes enmig d’un dipòsit de trens; alumnat i professorat han de dedicar molt de temps, diàriament als trajectes (estació – escola – poli …). Quan plou, tots els espais exteriors no són aprofitables i l’alumnat ha de compartir el poc espai amb el material que no pot ser a l’exterior.

Les pancartes avui instal·lades (una a l’edifici d’infantil i l’altra a primària) mostres distintes imatges de la situació actual, i també una recreació del projecte que fa anys que la Conselleria d’Educació redacta, a l’espera de la llicència de l’Ajuntament.

Les famílies no reclamen una escola gran, sinó condicions dignes per a l’alumnat i mestres: sis aules per primària, espais per a reunions, espai per a biblioteca i menjador, banys en condicions i accessibles, porxada i espai per a l’activitat física, unes demandes legítibles, necessàries i urgents.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.