L’estafa dels telèfons 621…

No sé si a vosaltres però a mi me tenen tip aquests números variables que solen començar en 621… que m’intenten canviar la tarifa de llum, o arreglar els meus problemes elèctrics, o evitar que pagui més…  o fins  i tot que guarden silenci absolut fins que els penges.

Gràcies per tant d’altruisme o meditació gratuïta, però no m’interessa. Ara ja directament no els agaf el telèfon (esper no tenir cap amic el mòbil del qual comenci en 621) i els ignor, però hauria d’estar prohibit o penalitzat d’alguna manera que te puguin molestar tantes i tantes vegades.

Un pic, per curiositat i aprofitant que tenia temps, vaig seure a escoltar-los. Curiosament se feien passar per una empresa a la qual no representaven (ho vaig comprovar després, és a dir ENGANEN) i me volien fer canviar una cosa de la meva tarifa elèctrica per no haver de pagar tant (i no era vera com podeu suposar ja que el que fan si acceptes la seva oferta és canviar-te de companyia sense que tu ho sàpigues, la qual cosa se diu ESTAFA). El millor de tot és que sabien totes les meves dades (robades? algú ha fet negoci donat-les-hi? Això no es podria qualificar d’APROPIACIÓ DE DADES PERSONALS?) i insistien que fes el canvi fins a dir basta. Com podeu suposar els vaig enviar a porgar fum, però segur que alguna víctima despistada deuen trobar entre tantes cridades.

El més increïble és que totes aquests delictes que he posat en majúscula a l’article, se fan dia sí, dia també, amb total impunitat.  Els consumidors ens sentim indefensos i agobiats sense que ningú faci res. Continuarem així? O algú vetllarà per la defensa dels consumidors contra les urpes de les empreses?

Curiosament cercant per Internet he vist que no sóc l’únic que n’està fart: enllaç 

PD: mai fesseu contractes ni canvis de res (tarifes de llum, electròniques… sense que sigueu vosaltres que telefonau directament a la companyia)

Un pensament a “L’estafa dels telèfons 621…

  1. Una bona solució és contestar SEMPRE en català a més de mai dir “Sí” d’entrada, contestau sempre amb un “bon dia/bones tardes…”.
    Si vos manteniu en català i no baratau aviat us penjaran i no molestaran més. És una tècnica molt senzilla i molt eficient per aturar les estafes telefòniques.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.