Entorn: Cotxeries i dubte

A.- Una lectura de dades:
Illeta conformada pels carres Nou, Puig Creu i Rector Pasqual. Cotxeries localitzades: 13. Cotxeries amb gual permanent, cap. Cotxeries que, suposadament s’utilitzen per estacionar-hi cotxes: 3 (23%) . Cotxeries que s’utilitzen com a trasters, magatzems i altres usos: 10 (77%).
Dades parcials, limitades que no possibiliten generalitzacions (En tot cas l’Ajuntament disposa, o pot disposar, de dades més globals i fiables)

B.- Evolucions
B.1.- En un moment determinat es creen criteris i normes en funció d’una presumpta realitat. Criteris i normes que en el moment de la seva creació es consideraren encertades.
Però les coses canvien, tot canvia i el que segurament era encertat passa a ser, si mes no, discutible.
B.2.- Els cotxes, en cinquanta anys, han passat de ser un objecte car, unifamiliar, d’esbarjo, luxe i posicionament social -que s’entrava a la cotxeria i es tapava amb un llençol vell per resguarda’l de la pols-, a ser una eina de feina per a cada un dels membres de la família, que es pot comprar amb còmodes terminis -mantenint-se l’indicatiu de posicionament social-.
L’assequibilitat i proliferació fa que, en general, s’estacionin en el carrer, normalment no gaire lluny de la porta de la casa. (El “no gaire lluny” es subjectiu però, encara que el desig sigui estacionar-.ho davant el portal de la casa o cotxeria, difícilment es superen els dos minuts de caminar).
B.3.- El tema de l’ús del cotxe i seu estacionament és cultural. Hi ha indrets, la majoria de grans ciutats, on es possible viure sense cotxe privat. També hi ha indrets on sembla que per poder comprar un cotxe, de forma prèvia s’ha de demostrar que es disposa d’estacionament privat. En definitiva que el món és molt gran…

C.- Posicionament.
Els canvis sempre costen i, en general, tothom s’hi oposa si no hi veu un guany directe.

D.- Dubte
En les circumstàncies actuals, des d’una perspectiva de benestar social i sempre des del més absolut respecte a la llibertat individual… ¿Resulta més convenient gravar -en forma de gual- l’ús de les cotxeries o resultaria més sostenible fomentar-ne el seu ús per estacionar-hi cotxes ?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.