MÉs per Sant Llorenç, informa. Ple de l’ajuntament de dia 20.7.2023 (2ª part)

Per vuit vots a favor (de l’equip de govern i de la representant de Per Balears) i 5 abstencions de la resta dels grups, s’aprovaren unes modificacions del complement de productivitat que afecten a l’assumpció de redaccions de projecte i direccions d’obra (arquitecte i aparellador) i per atendre les incidències que sorgeixin en la gestió de les instal·lacions esportives municipals al terme de Sant Llorenç des Cardassar.

En relació a les redaccions de projecte i direccions d’obra s’aprovà:

Per cada redacció de projecte bàsic assumida per l’arquitecte/a municipal o l’aparellador/a, exclosos els que corresponguin a les reformes i ampliacions d’edificis municipals: Es concedirà un complement de productivitat d’un 2% del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

En els casos en que el projecte bàsic correspongui a reformes i ampliacions d’edificis municipals es descompta l’import corresponent a l’avantprojecte, establint-se en aquest cas un complement de productivitat d’un 1,5% del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

Per cada redacció de projecte d’execució assumida per l’arquitecte/a municipal o l’aparellador/a: Es concedirà un complement de productivitat d’un 1,50% del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

Per cada redacció de projecte d’activitat assumida per l’enginyer/a municipal: Es concedirà un complement de productivitat d’un 1,25% del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

Per cada direcció d’obra assumida per l’arquitecte/a municipal, l’enginyer/a municipal o l’aparellador/a: Es concedirà un complement de productivitat d’un 1,25% del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

Per cada direcció d’obra assumida per l’arquitecte/a municipal, l’enginyer/a municipal o l’aparellador/a municipal on es disposi d’assistència tècnica: Es concedirà un complement de productivitat d’un 0,75% de l’import del preu d’execució material segons el preu d’adjudicació ofertat.

L’import màxim que es podrà percebre per aquest conceptes serà de 14.999,00 euros anuals.

Pel que fa a l’atenció de les incidències en la gestió de les instal·lacions esportives, s’aprovà que:

Per la resolució de cada incidència en la gestió de les instal·lacions esportives fora de la jornada de treball s’estableix un complement de productivitat de 20 euros per incidència amb un màxim de 200 euros mensuals.

Aquest complement no serà compatible amb la percepció de gratificacions.

Per unanimitat s’aprovà la relació de factures per valor de 150.702,62 euros. Crida l’atenció el tràmit ferragós que suposa l’aprovació de cada factura que s’expedeix a nom de l’ajuntament. N’hi ha per valor de 4,59 euros (supermercat) o per valor de 38.471,95 euros (manteniment dels serveis d’informàtica) per posar un exemple.

Per vuit vots a favor (de l’equip de govern i de la representant de Per Balears) i 5 abstencions de la resta dels grups s’aprovà la modificació d’una plaça que corresponia a Tècnic d’esports i que passa a ser d’Esports i Joventut. Abans de la modificació de la plaça aquest tècnic era responsable de 35 tasques. No vaig poder entendre molt bé quines tasques s’eliminaven o si se n’incorporaven de noves. Haurem d’esperar a veure la redacció de l’acta del plenari. Dolors Sánchez, en representació de MÉS per Sant Llorenç demanà si s’havia negociat amb els sindicats aquest canvi. La resposta fou que sí, tot i que supòs que la negociació degué ésser fallida. També demanà si amb la modificació de tasques hi hauria una modificació de retribucions. La resposta fou que no, que es mantenia la mateixa plaça, encara que canviàs de nom.

Per unanimitat s’aprovà declarar plurianual les obres d’execució del “Projecte de Renovació Urbana Sostenible de l’avinguda Savines,Fase 1”, amb les anualitats següents: 

2023: 1.227.387,52     2024: 400.000,00      Total del projecte: 1.627.387,52

A l’ordre del dia del Ple, a l’apartat de control hi havia un punt titulat “Donar compte dels acords de la Junta de Govern des de 2023/18 fins a 2023/27 i de les resolucions del batle des de 2023/359 fins a 2023/536.

Es votà per unanimitat i s’aprovà una proposta urgent de modificació pressupostària per l’adquisició de papereres grosses destinades a la zona de sa Costa per valor de 8.500 euros.

No vaig ser conscient que es tractàs aquest punt de l’ordre del dia. He de suposar que els membres de la corporació tenien la informació per escrit, però el públic es va quedar amb les ganes de saber de què es tractava.

Acabà el Ple amb un apartat de precs i preguntes que es desenvolupa, segons el meu criteri, amb molt poc ordre. Des de les cadires del públic es feia molt difícil seguir les intervencions dels regidors i regidores. Així i tot intentaré fer-ne un resum:

El PSOE plantejà la manca de seguretat ciutadana a sa Coma, el mal estat dels banys de la platja i es preocupà pel benestar animal dels cavalls de le galeres.

MÉs per Sant Llorenç demanà si s’havia constituït el Consorci de Turisme i si se sabia qui seria el gerent i si, de cara a les eleccions del proper diumenge, es facilitaria la privacitat a l’hora de votar.

Per part de l’equip de govern es contestà que s’havia arribat a un acord per coordinar les policies de Son Servera i Sant LLorenç, que els banys de la platja són de concessió privada, que es farà un seguiment de les condicions dels cavalls, que no s’ha constituït el Consorci de Turisme i que l’ajuntament habilitarà uns biombos que facilitin la privacitat a l’hora de votar.

 

4 pensaments a “MÉs per Sant Llorenç, informa. Ple de l’ajuntament de dia 20.7.2023 (2ª part)

  1. Pel que fa al punt que fa referència a la modificació de tècnic d’esport per una plaça de tècnic d’esports i joventut, com bé dius, es va parlar amb els sindicats a la darrera mesa de negociació i sí que hi va haver acord, no sé per què suposes que no. Per altra part, no es modifiquen les retribucions perquè, com es va explicar, aquestes van amb la categoria, que continua essent A2 i no amb les tasques a desenvolupar.

  2. Gràcies, Catalina, pels aclariments. La meva suposició deriva de que l’administració té potestat per regular els llocs de feina i la part social no pot oposar-si, generalment els treballadors rebutgen en la negociació un canvi de lloc de feina que suposi més responsabilitat o més càrrega de treball.

  3. Gràcies, Catalina, pels aclariments. La meva suposició deriva de que tot i que l’administració té potestat per regular els llocs de feina i la part social no pot oposar-s’hi, generalment els treballadors rebutgen en la negociació un canvi de lloc de feina que suposi més responsabilitat o més càrrega de treball.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.