El Govern i l’Ajuntament de Manacor acorden la represa del tren de Llevant

El Govern i l’Ajuntament de Manacor han arribat a un acord per a la represa del
tren de Llevant.
Aquest acord suposa:

  1. El traçat urbà respectarà el projecte bàsic previst.
  2. S’incorporen millores de mobilitat al municipi, com un vial alternatiu al passeig del Ferrocarril i un aparcament de dissuasió a la sortida de Manacor en direcció a Sant Llorenç.
  3. L’obertura d’un vial alternatiu per desviar el trànsit rodat que
    actualment circula pel passeig del Ferrocarril. 
    El tram urbà, que s’inicia a l’actual estació ferroviària, recorrerà el
    passeig del Ferrocarril de Manacor fins a la nova estació ferroviària
    Manacor-Est al llarg d’1,7 quilòmetres. Aquesta connexió es durà a
    terme en mode de tram tren i implicarà una reconversió completa
    d’aquesta avinguda des del punt de vista urbanístic per modernitzar-la,
    de manera que s’incrementaran els espais dedicats al vianant, a la
    mobilitat no motoritzada i al transport públic.El cost d’aquesta actuació és de 29.225.000 euros.
    El Govern i l’Ajuntament de Manacor signaran pròximament un conveni de
    col·laboració per a l’execució d’aquest tram urbà i es crearà una
    comissió de seguiment d’aquest conveni, amb membres de la
    Conselleria de Mobilitat i Habitatge, de Serveis Ferroviaris de Mallorca i
    de l’Ajuntament de Manacor, per vetlar pel compliment dels acords
    prevists en el conveni.
    L’acord també permet aprovar definitivament el projecte bàsic, que es
    publicarà aquests pròxims dies en el BOIB, i redactar el projecte
    constructiu definitiu per licitar les obres i començar a fer feina dins
    aquest 2023, tal com assenyala el full de ruta establert, amb l’horitzó
    d’arribar el 2025 a Son Carrió.

 

3 pensaments a “El Govern i l’Ajuntament de Manacor acorden la represa del tren de Llevant

  1. El comunicat oficial del Govern diu:

    Per part seva, el batle de Manacor, Miquel Oliver, ha dit que «Manacor es transformarà en positiu. El tren no xapa el poble, sinó tot el contrari, perquè el tren-tram no suposarà cap barrera. Hem demanat que es creïn noves aturades, aparcaments dissuasius i l’execució d’un nou vial. Ara esperam que aquesta vegada el tren de Llevant sigui una realitat i que es pugui compatibilitzar amb la via verda».

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.