Seguim en la línia habitual: mots en desús (Homoniqueu, honta, hunne…) i prosa poètica (Niguls atravessats horitzontalment per una cella sancosa…)
Sé que es una frase descontextualitzada, però voldria destacar el seu posicionament en relació a Llevant que mostra a “El Llevant, l’iman del cor”
harmònic, -ònica adj. Pertanyent o relatiu a l’harmonia; conforme a les lleis de l’harmonia; que produeix harmonia; cast. armónico, Una lley natural integra un tot armònic, Galmés Flor 37.
heroïcitat f.: cast. heroicidad. ∥ 1. f.: Qualitat d’heroic. Suprema heroïcitat del cor humà,Galmés Flor 100.
homeniqueu (dial. homoniqueu). m. dim. de home. Semblaven homoniqueus, setmesons esvortats, Galmés Flor 9.
honta o onta f. ∥ 1. f. ant. Afront; cast. afrenta. Era ver el fet primordial sospitat p’en Jaumet: es Nin li feya les ontes, Galmés Flor 55.
horitzontal adj. Paral·lel a l’horitzó; cast. horizontal. Cap com ell per asseure’s a un pla horitzontal, Galmés Flor 11
horitzontalment adv. D’una manera horitzontal; segons un pla o una línia horitzontal; cast. horizontalmente. Niguls atravessats horitzontalment per una cella sancosa, Galmés Flor 49.
hunne m. Individu pertanyent a una raça asiàtica que invadí Europa en el segle V, i famosa per la seva barbàrie; cast. huno. Una microscòpica invasió dels hunnes, Galmés Flor 6.
igualitàriament adv. De manera igualitària; cast. igualitariamente. Contribuïen igualitàriament a les despeses de llum, Galmés Flor 151.
imant m. Magnetita o metall que té la propietat d’atreure el ferro; cast. imán. . a) m. fig. Cosa que atreu fortament. El Llevant, l’iman del cor, Galmés Flor 112.
immidable adj. Immensurable. Mots de valor immidable per ells, Galmés Flor 26.
immobilització f. Acció i efecte d’immobilitzar; cast. inmovilización. Ombres irregulars y capritxoses com una sobtada inmovilisació de monstruosa dansa, Galmés Flor 98.