No fa gaire el company Guillem Pont va publicar l’article Horts d’Estiu, en què manifestava el costum de la gent (tot tipus de gent) de fer sembra aquesta estació de l’any. Normal si tenim en compte que el dia dura més, hi ha molta varietat per triar (a l’hivern no és el mateix) i tenim la inestimable ajuda del sol que dona energia a mansalva per fer créixer l’hortalissa i la fruita (i la majoria, com diu en Guillem, disposam d’aigua, l’altre element indispensable). Continua
Arxiu de la categoria: Opinió
De la premsa: Carrers per a vianants
Cristina Ros a l”arabalears,cat mostrava, l’altre dia, una interessant i fina reflexió sobre l’evolució de l’experiència palmesana en la posterior transformació de carreres per a vianants.
El que ha passat a Palma, amb altres dimensions, es clar!, podria orientar sobre la necessitat de prendre mesures, decisions, per preservar el dret de les persones a transitar tranquil·lament per a aquests carrers lliures de cotxes. Continua
De la premsa: Relats que escarrufen
Certament hi ha informacions que més que sacsejar el pensar i el sentir, escarrufen i plantegen interrogants.
Escarrufa el relat que mostrà l’altre dia “dbalears.cat” on de banda els protagonistes directes hi surt l’actual Ministre de l’Interior. Vaja, vaja!. Continua
De la premsa: El cas de Berta Càceres.
A vegades, paisos llunyans a qui en certa manera despectiva s’anomenen “repúbliques bananeres”, com en aquest cas Hondures, ens en donen amb cullereta.
Resulta que després de condemnar els executors de l’assassinat, fa sis anys, de Berta Càceres, aquests dies també han condemnat el gerent de l’empresa, autor “intel·lectual” del crim. Qui havia donat les ordres, vaja!. I sembla que l’historial no ha acabat, la justícia d’aquell país, encalça ara, la família propietària de l’empresa. Continua
Crítica de l’obra de teatre Bravura (Sa Màniga)
Amb bravura. Així podríem dir que han afrontat Alejandro Navarro i Rosa Forteza (na Rosa Blava, com la coneixem al poble), de la companyia Moviments, el desafiament que des de sa Màniga se’ls ha proposat: representar ni més ni manco que 13 divendres seguits la seva obra. Continua
Què en trobau? Reforma circulatòria als carrers de Sant Llorenç
Entre replantejaments, discussions i estudis diversos el Pla de Mobilitat definitiu s’ha anat estorbant però pareix que l’Ajuntament a poc a poc tira envant la reforma circulatòria que tant necessita el poble. Fa pocs dies es va presentar la primera fase en aquest sentit amb uns canvis de circulació i d’estacionament a alguns carrers cèntrics. Continua
Estampes llorencines
Al capdecantó entre els carrers Gabriel Carrió i Clavell hi ha el “domàs” de la fotografia, si no vaig errat, d’ençà de la torrentada de 2018, o sigui, que ja ha plogut.
Llàstima que per aquest “ornament” no s’hagin posat tantes traves com per als toldos de colorins del carrer Major. Continua
Rectificació de número de casos Covid a Sant Llorenç
Ja hem rectificat a l’article anterior (gràcies a l’Ajuntament per l’avís) el número de casos actius al municipi (eren uns 40 en dos mesos i no 80). De totes maneres les xifres no deixen de ser molt dolentes per un municipi com el nostre (i més si tenim en compte que els darrers set dies ja s’han acumulat 10 casos) i la reflexió continua sent ben necessària. Continua
Augmenten els casos Covid a Sant Llorenç i Mallorca… i encara no han arribat els anglesos!
Tan bé com pintava el panorama covid fa unes setmanes (poca incidència, vacunació massiva… ) ara pareix que l’horitzó s’està ennegrint. Ni més ni manco que 80 uns 40 casos actius duim acumulats al municipi (unes xifres que feia temps que no teníem) i el panorama a Mallorca no és molt millor. Tot plegat ens hauria de fer reflexionar un poc… Continua
Governi qui governi els drets socials s’han de respectar. Per Cecili Buele i Ramis.
URGENT: ATUREM LA REFORMA DE LES PENSIONS
Tot sembla indicar que el Govern de l’Estat, amb el ministre banquer José Luis Escrivá, i els anomenats “agents socials” (patronals i dirigents de CCOO i UGT), tenen tancat un acord per “reformar” el Sistema Públic de Pensions, o sigui l’empobriment, l’enduriment de les condicions i la privatització de les pensions públiques. Continua
Emoticona’t
Amb la calor toca menú lleuger, d’aquests que no provoquen talls digestius, però no per això poc interessant. Homenatjam el Club Card, pregam per unes festes patronals dignes, demanam per l’oblidat tendal del Carrer Major i alertam de la presència de serps gegantines en el nostre entorn. Continua
Imatge amb text / Text amb imatge
No és, la present, una secció gens difícil. Basta disposar d’un arxiu de fotografies, més o manco singulars, anotar aquelles idees que, derivades de lectures et semblen interessants i després casar, d’alguna manera, els dos conceptes: el text amb la imatge o a l’inrevés
Algunes vegades, donant voltes a una idea, surt això, una mena de haiku que sintetitza una de les certeses del propi relat. Continua
Món: El tamany sí importa
Gairebé cada dia rebem o enviam imatges sense referència de tamany, ja sigui d’una ensaïmada, un ca, una barrera…etc. Idò una imatge sense referencia de tamany és igual a res.
Fixau-vos si volguesseu comprar un ganivet com els d’abaix, no sabríeu perquè serveix fins que el tenguesseu en mà. Continua
Preocupació a sa Coma pel perill d’incendi d’alguns solars
Veïns de l’Avinguda Romani de sa Coma, ens han fet arribar la seva preocupació pel lamentable estat de diversos solars i el perill d’incendi que representen.
Els propietaris de dos d’aquests solars han procedit al tancament dels solars, un d’ells, a més, ha netejat per complet el solar que era un perill d’incendi per als veïns.
En canvi el solar de la cantonada de l’Avinguda de les Palmeres, cantonada Avinguda Romani, s’ha procedit a la seva tanca, però no a la seva neteja el que representa un greu perill d’incendi. Continua
Món: Niu de rossinyol
Tot el que s’assenyala aquí és de collita pròpia. Els rossinyols solen arribar a aquesta zona a mitjan abril, i després de cantar de dues a tres setmanes, de dia i de nit, s’aparellen i fan niu. Ja deixen de cantar però fan una espècie de croar, semblant a un granot, a la zona on tenen el niu. Continua
Torna-m’hi, torna-hi… amb Astrazeneca
I se veia venir. Algú posava en dubte que Salut ara no faria vacunar als que ja tenen una dosi d’Astrazeneca amb una segona dosi d’una altra marca (Pfizer en aquest cas)? Des de Card.cat ja ho havíem avançat perquè ja es veia que tot anava d’interessos comercials i d’enfrontaments i malentesos amb la marca anglesa, per molt que ara ho vulguin difressar amb un estudi teòricament “científic” (paupèrrim per cert) de la Universitat Carlos III. Continua
Francino i el covid
El popular locutor de la Ser s’ha pogut recuperar del Covid i ja torna fer en directe el seu programa de ràdio La Ventana. El seu testimoni de com ha passat la malaltia posa realment la pell de gallina i hauria de fer reflexionar als negacionistes o gent “que passa de tot”. A vegades, senzillament escoltant i tenint un poc d’empatia, podem aprendre moltes coses. Continua
El famós decreixement per Antoni Sansó Servera
Notícia temes turístics publicada per Antoni Sansó Servera a IllaGlobal.

El famós decreixement.
Mallorca i les Illes Balears es converteixen en la dècada dels seixanta en destinació de vacances per a milers de turistes arribats dels països europeus que estaven superant la postguerra. Era el començament del turisme de masses.
El flux creixent de turistes va promoure la construcció de més i més places d’allotjament. Aquests nous establiments eren quasi tots d’una a tres estrelles, per acollir clients de classe mitjana, o fins i tot baixa. És una diferència que atorga al negoci turístic illenc una característica fonamental, el de ser popular. Les illes eren sinònim cada vegada més de vacances barates i com que el negoci era així, així se’l lloava.Deixarem qualque dia de parlar de la quantitat de turistes? Continua
EC2 – “Masculinitat precària”
Justificació:
-Seguint amb la mateixa font de la nota anterior sorgeix el tema de la “masculinitat precària”, aquesta necessitat generalitzada que tenen els homes de fer ostentació del seu estat masculí.
-No cal anar gaire lluny per escoltar una conversa de cafè, un acudit o un comentari masclista en qualsevol reunió de més de dues persones. Fins i tot en els cas en que aquestes persones de l’esmentada conversa o reunió es declarin formalment partidaris de la igualtat. Continua
Què en trobau? Vivendes P.O. de 50-60m al carrer Àncora de s’Illot i recollida de signatures a sa Coma
Fa uns dies na Magdalena Ordinas ens feia avinent l’aprovació de la construcció per part de l’IBAVI d’una quinzena de vivendes de protecció oficial que no es vendran, sinó que es llogaran (hi pot optar qualsevol persona de l’illa, no és exclusiva per a la gent de Sant Llorenç), al carrer Àncora de s’Illot. Val a dir que tot i que administrativament aquestes vivendes es troben integrades a l’altra banda de la carretera d’allò que coneixem com a s’Illot, ja que a nivell administratiu l’urbanització de Sa coma comença pel que es veu al carrer Alzina, un carrer que per cert es troba integrat a una urbanització a on aquestes passades setmanes s’han començat a recollir signatures, sembla que arrel de l’augment del trànsit i altres variables de l’entorn que pel que sembla estan transformant a pitjor allò que en el seu moment s’ofertava i era com una zona tranquila. Continua
